….. att få avnjuta Kerstin Rydholm botanisera bland böcker i årets julflora. Så ock i år, då Kerstin på sedvanligt sätt utestängde den grå och småregniga decemberdagen för att med schwung och humor ta oss igenom några av årets böcker i juletid.

Det blev den sedvanliga revyn av olika genrer, från barnböcker till deckare, fackböcker och mycket annat. Den uppmärksamme kunde se hur pennorna glödde hos en del klubbkamrater, som samlade idéer inför julen. Om det var för sig själva eller för nära och kära är osagt, kanske för bådadera.

Det är bara att säga ’stort och varmt tack’ Kerstin för att Du än en gång gästat oss och spritt bokglädje. Du har i vår klubb blivit litet av upptakten till julsäsongen. Vi hoppas få se Dig många gånger till. Och, som Kerstin sade, så har bokhandeln vid Stort torget öppet alla dagar fram till jul.

Nästa måndag blir det ett trippelevent: vi får besök av vår distriktsguvernör Ulf Bingsgård, vi håller årsmöte, och det blir en liten juletouche på menyn. Varmt välkommen Ulf. Och förstås varmt välkomna alla medlemmar till denna vår sista lunch för året. På Saltan, på måndag. Som vanligt.

Text och bild: Bruno Beijer