Guvernörsbesök

Så blev det då äntligen dags för oss att återvända till fadershuset. Det vill säga Ystad Saltsjöbad. 14 medlemmar och tre gäster samlades för att lyssna till vår nye distriksguvernör Stefan Knutsson.
Stefan tog oss med på en resa där han berättade om Rotarys verksamhet och varför han själv valt att vara aktiv i Rotary. Grundtesen var att göra skillnad och medverka till en bättre värld, såväl globalt som lokalt.
Stefan bjöd verkligen på sig själv och man förstår att han brinner för sitt uppdrag. Sammanlagt ska han besöka 57 klubbar och det ser han som en angenäm utmaning. Självklart får han tänka på sitt midjemått eftersom det vissa dagar blir två klubbesök och då vankas det ju både lunch och middag. Och blir han lika väl förplägnad som måltiden i klass med Saltans utsökta kök får han passa sig...

Tack, Stefan för din givande insats. Vi önskar dig lycka till i ditt uppdrag och du är hjärtligt välkommen tillbaka.

Nu på måndag träffas vi som vanligt på Saltsjöbaden och då kommer vår nye medlem Max att berätta om ett par uppmärksammade flygolyckor.

Måndag 19 oktober däremot, gör vi åter ett gästspel på Ystad teater. Det är Leif Hjärre som på sitt oefterhärmliga sätt ska berätta om sina relationer till Teatern. Leif är en flitigt anlitad föreläsare och har ett antal föredrag i portföljen men den här gången har han specialkomponerat ett föredrag bara för oss. Det ni!

Text: Erik Jonsson,  Foto: Ebbe Bruning