Vid gårdagens möte med klubbsamråd deltog ett 15-tal medlemmar. Vi gick igenom allt från positiva till negativa utmaningar för klubbens framtida verksamhet. En central fråga var rekrytering av nya medlemmar. Bruno Beijer kom med ett förslag om att vi vid varje möte skulle ta med oss en gäst. Det är ett lysande förslag, tyckte mötet. I övrigt kommer Thomas att senare redovisa de åsikter som kom fram vid mötet.

Mötet uttalade också ett rungande tack till Ystad Saltsjöbad och dess personal för läckra luncher och oslagbara service. Tack!

På måndag är det dags för egoföredrag och denna gång är det Fredrik Wrange som berättar om sitt liv.
Spännande, kanske avslöjar Fredrik varför en skalbagge i Tanzania bär namnet Scania-Vabis.

Varmt välkomna!

Text: Erik Jonsson, Bilder: Bruno Beijer