Under det gångna veckoslutet gick Ystads Rotaryklubbars årliga golftävling om vandringspriset 'Fritidsflickan' av stapeln. Namnet syftar på den bronsskulptur som formgavs 1936 av konstnären Stig Blomberg i samband med den stora utställningen 'Fritiden' i Ystad. Skulpturen är segrarens att  vårda under ett år tills nästa tävling.

För tredje gången i rad vann vår klubbkamrat Reinhold Eriksson tävlingen, denna gång med en rafflande fotofinish.

Så här säger Reinhold: "Glad och ödmjuk efter att åter ha vunnit Rotary Golftävling "Fritidsflickan". 4 gången och tredje vinsten . Lika kul varje gång , denna gång alldeles otroligt jämt och vinsten hängde på handicapnivån".

Vinsten innebär att Reinhold får arrangera 2021 års tävling som går av stapeln på Ystad GK.

Vi gratulerar Reinhold allra varmast till segern, och till att årets tävling samlade fler deltagare än de senaste årens.