Dagens lunch karakteriserades elegant av vår President Ebbe Bruning som ”en programteknisk förskjutning”, d.v.s. att mötet med dagens aviserade och mycket välkomne gäst skjuts fram två veckor.

Efter sedvanligt utmärkta lunch på Ystads Saltsjöbad så blev vårt efterföljande möte istället ett impromptu och extraordinarie klubbsamråd om aktuella frågor, och om ständigt aktuella perenner som t.ex. Vad kan vi göra för vår stad och bygd och dess invånare? Hur skall vi rekrytera fler medlemmar till vår klubb? Och många fler frågor. Synpunkterna var många och livliga. Det skall Du ha stort tack för Ebbe, som lotsade fram samtalet med säker hand.

Resultatet av dagens samtal och tidigare begrundanden i klubbens krets kommer att smältas av styrelsen, som i sinom tid återkommer med handfasta förslag. Det ser vi fram emot.

Året går mot sitt slut. Men än har vi ett par luncher till i kalendern. Nästa vecka, den 5 december välkomnar vi än en gång bokhandlare Kerstin Rydholm, som var gång fascinerat oss när hon talat om julens böcker. Därefter, den 12 december har vi en kombinerad jullunch, årsmöte och som grädde på moset besök av vår Distriktsguvernör Ulf Bingsgård. Varmt välkomna skall ni känna er Kerstin och Ulf. Sedan blir det uppehåll till 2023 med den för Ystadklubbarna traditionella Nyårsbönen i Mariakyrkan.

Text och bild: Bruno Beijer